PS5, sıkıştırma teknolojisiyle şimdiye kadarki en yüksek veri yükleme hızına ulaşacak

PS5, sıkıştırma teknolojisiyle şimdiye kadarki en yüksek veri yükleme hızına ulaşacak
PS5, ultra hızlı SSD sürücüsüyle oyunların yükleme ekranlarını neredeyse ortadan kaldıracak. Oodle sıkıştırma çözümlerinin yaratıcısı RAD Game Tools, yeni nesil konsolun Oodle Kraken ve Oodle Texture (Doku) sıkıştırma...

PS5, ultra hızlı SSD sürücüsüyle oyunların yükleme ekranlarını neredeyse ortadan kaldıracak. Oodle sıkıştırma çözümlerinin yaratıcısı RAD Game Tools, yeni nesil konsolun Oodle Kraken ve Oodle Texture (Doku) sıkıştırma tekniklerinden nasıl yararlanacağını açıklayan uzun bir blog yazısı kaleme aldı.

Sony, PS5 için Oodle lisansı aldı ve ara yazılım programcısı Charles Bloom'a göre konsol, hızlı SSD'sinin mükemmel Giriş/Çıkış sistemi ve Oodle Kraken donanım kod çözücüsü sayesinde kitle pazarındaki bir tüketici cihazında şimdiye kadarki en hızlı veri yüklemesine sahip olacak. RAD Game Tools, blog yazısında çok fazla teknik detaya girse de, genel hatlarıyla çözümü şu şekilde açıklıyor:

"Kraken sıkıştırması, G/Ç hızı ve disk kapasitesi için bir çarpan görevi görüyor. Böylece daha fazla oyun depoluyor ve sıkıştırma oranına bağlı olarak daha hızlı yükleme sağlıyor. Sony daha önce SSD'nin 5.5 GB/s hızına ulaştığını ve ortalama sıkıştırma oranları 1.5:1 civarındaki oyunların ölçümlerine dayanarak 8-9 GB/s civarında sıkıştırılmış bant genişliği beklediğini açıklamıştı. Kraken mükemmel bir sıkıştırıcı olsa da, oyun içeriğinin büyük bir bölümünü oluşturan GPU dokuları gibi önemli bir içerik türü üzerinde kullanılabilir modeller bulmakta zorlandı. O zamandan beri GPU dokularının sıkıştırma oranını iyileştirme konusunda büyük ilerleme kaydettik. Oodle Texture onları sonraki Kraken sıkıştırmasının yararlanabileceği modelleri bulabileceği şekilde kodladı. Sonuç olarak, oyunların ortalama sıkıştırma oranının gelecekte çok daha iyi şekilde 2:1'e yakın olmasını bekliyoruz.

Bir oyun PS5 üzerinde verilere ihtiyaç duyduğunda, SSD'den sıkıştırılmış verileri yükleyen G/Ç sistemine istekte bulunur. Daha sonra, oyunun istediği sıkıştırılmış veri RAM'e aktarılmak üzere donanımsal Kraken kod çözücüsüne verilir. Oyunlar, sıkıştırılmış verileri daha yüksek verimle alır."

PS5 oyunları gelecekte sıkıştırma teknolojisinden daha verimli şekilde yararlanacak

Sony'nin PS4 ve PS5 oyunları için Oodle Texture lisansına sahip olduğu belirtiliyor. Çok yeni bir teknoloji olduğu için tüm PS5 oyunları lansmanda bu teknolojiden yararlanamayacak. Ancak gelecekte PS5 oyunlarının çoğu bu ayrıcalıktan yararlanacak. Yüksek sıkıştırma oranıyla birlikte daha yüksek bir G/Ç bant genişliği elde edilecek ve böylece oyunlar çok daha hızlı yüklenecek.

PlayStation 5, Xbox Series X ve Xbox Series S'in tenik özelliklerine buradan erişebilirsiniz.