Project Athia, PS5'in gücünü Yansıtan Bir Açık Dünya Oyunu Olacak

Project Athia, PS5'in gücünü Yansıtan Bir Açık Dünya Oyunu Olacak
Project Athia, Haziran ayındaki büyük PlayStation 5 etkinliğinde gösterilen oyunlardan biriydi. Square Enix ve Luminous Productions'ın yeni projesi, eski Final Fantasy XV ekibi tarafından geliştiriliyor. Square Enix Başkanı Yosuke...

Project Athia, Haziran ayındaki büyük PlayStation 5 etkinliğinde gösterilen oyunlardan biriydi. Square Enix ve Luminous Productions'ın yeni projesi, eski Final Fantasy XV ekibi tarafından geliştiriliyor. Square Enix Başkanı Yosuke Matsuda, PS5 ve PC için duyurulan oyunun sunacağı deneyim ve kullanacağı teknolojiler hakkında yeni bilgiler verdi.

Matsuda'nın yaptığı açıklamaya göre Project Athia, yeni nesil aydınlatma ve ışın izleme teknolojisini tam olarak kullanan bir açık dünya deneyimi olacak. Oyun, PlayStation 5'in gücünü ortaya koyan bir vitrin gibi tüm yeni nesil özelliklerden faydalanacak.

Project Athia, oyuncuların özgürce deneyimleyeceği bir açık dünya oyunu

Project Athia, PS5

Matsuda, Toyo Keizai Plus ile yapılan röportajda, "PS5 için piyasaya süreceğimiz Project Athia, kullanıcıların oyun dünyasında özgürce hareket edebileceği açık dünya bir oyun. PS5, ışık yansımaları sağlayan 'ışın izleme' teknolojisi gibi özelliklerle video teknolojisini önemli ölçüde geliştiriyor. PC'de gördüklerinizle karşılaştırıldığında, neredeyse aynı. Bu özel özellikleri kullanarak inanılmaz derecede hassas görüntüler oluşturabiliyoruz." şeklinde konuştu.

Diğer platformların ile birlikte PS5 için oyunlar geliştirmeye devam edeceklerini belirten Matsuda, "Akıllı telefon ve bulut tabanlı oyunlar da dahil olmak üzere platformların özelliklerine uygun iyi dengelenmiş oyunlar geliştirmeyi planlıyoruz, ancak PS5 gibi üst düzey platformlar için oyun geliştirmeyi asla bırakmayacağız. Çünkü bunlar en iyi teknolojilerle dolu." dedi.

Matsuda'ya Project Athia'nın yanı sıra Final Fantasy VII Remake'in ikinci bölümünün durumu ve koronavirüs pandemisinin üretim ve geliştirme sürecinin nasıl etkilendiği de soruldu. Matsuda, geliştirmenin yavaşlarken, Final Fantasy XIV gibi çevrimiçi topluluklara sahip olan oyunların öneminin artmaya devam edeceğini vurguladı. Square Enix Başkanı, "İnsanların insan gibi yaşaması için eğlencenin vazgeçilmez olduğunu bir kez daha fark ettim. Burada özellikle vurgulanan şey, çok kullanıcılı bir oyunun topluluk olarak işlev görmesi." ifadelerine yer verdi.

Pandeminin Project Athia gibi gelişimi birkaç yıl süren oyunları nasıl etkileyeceği merak ediliyor. Square Enix, oyun için henüz net bir çıkış tarihi açıklamadı.