Eski CoD geliştiricisi Modern Warfare'in gerçekçi yanını tartıştı

Eski CoD geliştiricisi Modern Warfare'in gerçekçi yanını tartıştı
Call of Duty: Modern Warfare hakkında birçok yeni bilgi ortaya çıksa da, oyunda anlatının oyunculara nasıl ulaştırılacağı biraz gizemini koruyor. Activision ve Infinity Ward'daki ekip seriyi farklı bir yöne çekiyor ve test oyuncularını...

Call of Duty: Modern Warfare hakkında birçok yeni bilgi ortaya çıksa da, oyunda anlatının oyunculara nasıl ulaştırılacağı biraz gizemini koruyor. Activision ve Infinity Ward'daki ekip seriyi farklı bir yöne çekiyor ve test oyuncularını ağlatacak kadar yoğun bir anlatıya odaklanıyor.

Serinin yeni oyunuyla Modern Warfare'in kendine özgü tarzı farklı bir yaklaşımla daha gerçekçi olacak. Peki Call of Duty markası ve oyuncular böyle bir deneyime hazır mı? Eski Call of Duty geliştiricisi ve Sledgerhammer Games'in kurucu ortağı Michael Condrey bundan pek emin gözükmüyor.

Condrey, Activision'ın Call of Duty: Modern Warfare ile sunacağı farklı yönelimi VentureBeat ile yapılan son röportajda tartıştı. Condrey, E3 2019'da kapalı kapılar ardında gösterilen demoyu "rahatsız edici" bulan bazı muhabirlerin düşüncelerini yorumladı:

"Video oyunlarının günümüzün en önemli sanat formu olduğunu düşünüyorum. Çalışmalarını sanatsal vizyonlarının bir uzantısı veya yansıması olarak sunmak için çabalayan her geliştiriciye saygı duyuyorum. Bununla birlikte MW, bir stüdyo için zorlu bir görev gibi gözüküyor, özellikle yayıncılık tarafında daha tartışmalı ve "daha karanlık" manşetler uğruna sıkıştırılıyorlarsa."

Call of Duty: Modern Warfare için yapılan haberler hakkındaki düşünceleri tekrar sorulduğunda, Modern Warfare'deki çalışmalarından beri birçok şeyin değiştiğini açıklıyor. Bu karışıklık ve kırıcı değişiklikler Condrey'in röportajda karmaşık duygular yaşamasına neden oluyor:

"İlk Modern Warfare serisini kesinlikle çok sevdim ve MW3 üzerinde popülerliğin zirvesinde çalışmak özel bir fırsattı. Ayrıca ortamımızda yaratıcı özgürlüğe ve sanatsal ifadeye de inanıyordum. MW3 konusundaki çalışmalarımız yoğun çatışmalara odaklanan ama aynı zamanda açıkça kurgusal bir evrende geçen hikaye anlatımına odaklandı. WWII ile ekibimiz başarı yakalamak için diğerlerine benzemeyen çatışmalar üzerinde çalıştı. Ancak son 10 yılda dünya çok değişti ve Sandy Hook, Las Vegas ve Christchurch gibi olaylar gerçek ve can sıkıcı. Dürüst olmak gerekirse içim parçalandı Dean."

Condrey daha sonra Call of Duty: Modern Warfare'in Orta Doğu sahnelerini ele alarak devam etti ve savaşın acımasız yanını böyle bir anlatımda aktarmadaki karmaşıklıklardan bahsetti:

"Advanced Warfare'de PMC'nin (Özel Askeri Şirket) yükselişiyle kayda değer ancak kurgusal bir düşman tehditi oluşturduk. Ve WWII ile birlikte, inanılmaz zorba bir kuvvet karşısında özgürlük için savaşan halk hikayelerini anlatan tarihi bir çatışmayı onurlandırdık. Gerçekçi "modern savaşın" yaratıcılık zorlukları daha karmaşık. Batılı "kahramanlar" Orta Doğu'daki "düşmanları" öldürüyor. Yeteri kadar iyi değil.

Aynı şekilde oyunun savaşın gerçekçiliğini gösterme hedefinin, bugünün modern çatışmalarındaki konuşulamayan vahşetler karşısında talihsiz bir tanımlama olduğunu umuyorum."

Tüm bu tartışmalar Infinity Ward, Call of Duty: Modern Warfare'in oynanış görüntülerini sunduğunda biraz daha netleşecek. Oyun 25 Ekim'de PlayStation 4, Xbox One ve PC'de yayınlanacak.