Sony, PSVR için PlayLink benzeri bir teknolojiyi patentledi

Sony, PSVR için PlayLink benzeri bir teknolojiyi patentledi
Sony, izleyicilerin de sanal gerçeklik içeriklerine katılmasını ve aktif oyuncu için kararlar almasını sağlayan bir teknoloji için patent başvurusunda bulundu. Gelecekte PSVR deneyimleri, tıpkı PlayLink oyunları gibi daha fazla...

Sony, izleyicilerin de sanal gerçeklik içeriklerine katılmasını ve aktif oyuncu için kararlar almasını sağlayan bir teknoloji için patent başvurusunda bulundu. Gelecekte PSVR deneyimleri, tıpkı PlayLink oyunları gibi daha fazla katılımcı ile daha etkileşimli olabilir.

Sony Interactive Entertainment tarafından Ekim 2020'de başvurulan patent geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Yeni VR teknolojisi, ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi web sitesinde, teknolojinin nasıl uygulanacağını ortaya koyan görsellerle birlikte tanımlandı. Teknoloji, PSVR sahiplerinin çevreden kontrolsüzce kopmadan arkadaşları ve aileleriyle eğlenebilmesi açısından da yararlı olabilir.

Sony'nin yeni PSVR patenti PlayLink ile benzerlik gösteriyor

PSVR, PlayLink teknolojisi

PSVR patentinde yer alan bir görsel, ana kullanıcı sanal gerçeklik deneyimiyle doğrudan etkileşim halindeyken, izleyicilerin oyunlara nasıl katılabileceğini gösteriyor. İzleyiciler, yeni teknolojide Hidden Agenda ve That's You gibi PlayLink oyunlarına benzer şekilde akıllı telefonlar aracılığıyla oyuncu için kararlar alabilecek.

Verilen örnekte, bir kullanıcıyı sanal gerçeklik oyununu doğrudan yönettiği ve diğer dört arkadaşın ise arkasındaki koltukta yer aldığı görülüyor. İzleyiciler, ekranda beliren kılıç, canavar veya çorba kepçesi arasından akıllı telefonlarıyla seçim yapıyor. Katılımcılar, oyundaki seçeneklere bağlı olarak ana oyuncuya yardım edebilecek veya onu yanlış yönlendirebilecek gibi görünüyor. Akıllı telefonlar aracılığıyla kaydedilen cevaplar oyuncuya gönderiliyor ve böylece oyun farklı bir senaryoya yönlendirilebiliyor.

PSVR kullanıcısının ekrandaki seçeneklerden haberdar olup olmadığı net olarak açıklanmamış. Örneğin, izleyicilerin bir korku oyununda oyuncuyu karanlık yollara ve tehlikeli görünen yerlere gönderebilecekleri bir anlatı deneyimi uygun olabilirdi. Kulağa gerçekten eğlenceli geliyor, ancak oyuncu için pek öyle olmayabilir. Patente göre bu yenilik, VR sahnelerini katılım içeriğine ve izleyici girdilerine dayalı olarak zenginleştirecek.

Tüm patentlerde olduğu gibi, bu yeniliğin Sony tarafından kesinlikle hayata geçirileceği söylenemez. Yine de şirketin PSVR teknolojisinde hangi yöne gidebileceğini göstermesi açısından önemli. Daha önce kaydedilen bir diğer pantent, Oculus tarzı bir kontrol cihazına işaret ediyordu.