Wrath: Aeon of Ruin 90'ların Quake motorunu günümüze taşıyor!

Wrath: Aeon of Ruin 90'ların Quake motorunu günümüze taşıyor!
Duke Nukem'in yaratıcısı 3D Realms geçmişi günümüze taşıyor. Geliştirici yeni oyunu Wrath: Aeon of Ruin geliştirirken yine ilginç bir karar verdi. Geçtiğimiz yıl çıkan Ion Maiden yıllar sonra Duke Nukem 3D gibi 90'lı yılların...

Duke Nukem'in yaratıcısı 3D Realms geçmişi günümüze taşıyor. Geliştirici yeni oyunu Wrath: Aeon of Ruin geliştirirken yine ilginç bir karar verdi. Geçtiğimiz yıl çıkan Ion Maiden yıllar sonra Duke Nukem 3D gibi 90'lı yılların oyunlarında kullanılan Build Engine'de yapılan başarılı bir retro FPS oyunuydu. Stüdyo yeni oyununda teknolojik sıçrama yaparak tamamen 3D modellemelerle karşımıza çıkacak.

Wrath: Aeon of Ruin, Quake Engine'de geliştirilen yeni bir FPS ve 2017'de çıkan Quake Champions değil, 1996'daki ilk Quake için yapılan motoru kullanıyor! Bu motor yaklaşık 20 yıldır büyük bir oyun projesinde kullanılmamıştı. Wrath sadece bu yaz sadece PC'ye değil, gelecek yılın başlarında Xbox One, PS4 ve hatta Nintendo Switch'e geçecek.

Eski bir motor olabilir ancak Wrath'ın arkasındaki tasarım felsefesi oyunu çekici kılıyor. Sadece teknolojinin 3B Realms'ın evreninde büyümesi durdu, ancak bir nişancı oyununu nelerin eğlenceli hale getirdiğini unutmaya başladığımız 20 yılın ardından farklı bir deneyim olabilir.

Günümüzde Quake topluluğu hala yeni seviyeler inşa edtmeye devam ediyor ve motoru 20 yıldır canlı tutuyor. Bu yüzden 3D Realms nostaljiden daha fazlasını yapmak için geliştiricileri motorla ilgilenen bu deneyimli topluluktan işe aldı. Perde arkasındaki sihirbazların pek çoğunu fark etmemenize rağmen bugüne kadar yapılan her şeyden ilham alan Wrath motorun sınırlarını zorluyor. Daha fazla fikir sahibi olmanız adına, işte Wrath: Aeon of Ruin için yayınlanan tanıtım fragmanı:

Wrath: Aeon of Ruin'in seviye tasarımı daha çeşitli ve açık. Ayrıca 1996'daki bilgisayarların işleyemediği geniş ve daha kapsamlı alanları içerebiliyor. Oyunun kare hızı 666 FPS'yi görüyor ve bu rakam daha modern cihazlarda 1000'e kadar çıkabiliyor. Karakter modelleri düşük çözünürlüklü retro bir tarzda olmasına rağmen, daha iyi dokular ve yeni donanımların izin verdiği daha ayrıntılı modelleme imkanları sayesinde gözle görülür derecede iyi.

Wrath: Aeon of Ruin ekibi Quake Engine'in sınırlarını aşmak için çok fazla uzaklaşmadan yeni ve zekice numaralar ortaya çıkarmış. Örneğin, motor hala vücut parçalarını dinamik olarak patlatmak gibi şeyler yapamıyor. Modeller 1996'da iskeletler yerine vertex animasyonu kullanıyorlardı. Yani en basitinden bir kolun ne olduğunu tanımlayamıyorlardı. Artık bir düşmanı vurmak modelin dokusunu hemen görünmeyen bir noktaya çevirme şansına sahip oluyor ve daha sonra önceden hazırlanmış bir animasyonda uçup giden farklı bir kol ortaya çıkıyor.

3D Realms ayrıca belirli türdeki düşmanların size belirli silahlar için cephane sağladığını ve bu silahların genellikle size cephane sağlayan düşmanlara karşı güçlü olmadıklarını da belirtiyor. Yani Wrath: Aeon of Ruin farklı silah çeşitleri sunuyor ve sizi hepsini kullanmaya teşvik ediyor. Ayrıca orta seviyede kayıtları haritada bulabileceğiniz bazı eşyalara bağlayan ve kontrol noktası oluşturup, istediğiniz bir yere bırakarak kayıt yapmanızı sağlayan yeni bir check point sistemi de var. 3D Realms, toplamda 15 seviye olacağını söylüyor ve etrafta gizlenmiş tüm sırları bulmak istiyorsanız, her biri 45 dakikadan 1 saate kadar sürebiliyor.

Wrath: Aeon of Ruin yine Quake gibi hızlı. Seviyeleri arasında uçmak, kaçmak ve ateş etmek içinizde küçük bir nostalji fırtınası koparacak. Oyunun konsollardaki kontrol cihazına nasıl uyarlanacağı da merak konusu.

3D Realms retro tarzdaki nişancı oyunları diğer geliştiricilere göre daha fazla ciddiye alıyor. 90'ların FPS oyunlarına saygı duymak yerine kelimenin tam anlamıyla 90'ların FPS'sini yapıyor.