Marvel's Spider-Man'in sallanma mekanikleri yaklaşık 3 yıl almış

Marvel's Spider-Man'in sallanma mekanikleri yaklaşık 3 yıl almış
Marvel's Spider-Man'in en sevilen yanlarından biri New York'ta sallanmanın keyfini çıkarmak. Maceraya başlarken yaptığımız ilk şeylerden biri şehir üzerinde salınmak oluyor. Geliştirici Insomniac, bu özelliğin Spider-Man'i diğer...

Marvel's Spider-Man'in en sevilen yanlarından biri New York'ta sallanmanın keyfini çıkarmak. Maceraya başlarken yaptığımız ilk şeylerden biri şehir üzerinde salınmak oluyor. Geliştirici Insomniac, bu özelliğin Spider-Man'i diğer tüm süper kahramanlardan farklı kıldığını biliyordu. Bu açıdan oyunun öncelikli deneyimlerinden olması mantıklı. Geliştirme tarafında da durum aynıydı.

Barcelona'daki Gamelab etkinliğinde konuşan Marvel's Spider-Man'in oyun yönetmeni Ryan Smith, ağ ile sallanma mekaniğinin üzerinde en çok çalıştıkları ve hatasız yaptıkları özellik olduğunu açıkladı.

Marvel's Spider-Man'in gelişim süreci başladığında, stüdyo sallanmanın fizik tabanlı olacağını, sarkaç benzeri bir hareket hissi yaratacağını biliyordu. Fakat tamamen fizik temelli olunca Spider-Man yüksek hızlarda sık sık duvarlara çarpıyordu ve bu güçlü bir süper kahraman hissi yaratmıyordu. Ekip bunu değiştirmeye karar verdi ve bina ile temasın doğrudan duvar koşusuna dönüşmesini sağladı.

Ancak başka engeller de vardı. Öncelikle köşeler sorun oldu ve ekip Spider-Man'i köşeyle temas ederken otomatik olarak döndürerek bunu çözdü. Diğer bir sorun da yangın merdivenleriydi. Yangın merdivenleri ekibin şehrin gerçekten New York olduğunu hissettirmesi için eklediği bir şeydi. Bir oyun perspektifinden bakıldığında, yangın merdivenleri akıcılığı azaltan bir engeldi ve Spider-Man'in bunları sorunsuz bir şekilde geçebilmesi için çözüm üretmeleri gerekiyordu.

"Momentumu bağlantılarla taşımak, büyük salınımlar arasındaki momentum aktarımını çözmek ve farklı yerlerden salınmaya başlayabilmek bizim için oyunun kurallarını değiştiren büyük bir değişimi oldu. Size Spider-Man gibi hissettiren etkileyici bir kamera açısı ekledik. Sallanmaları ve dalışları nasıl hissedebilirdiniz ve bunu kamera ile nasıl vurgulayabilirdik?

Bunların hepsi 2-3 yıl boyunca geliştirildi ve bu fırsatları sahip olduğumuz prototipe dayanarak yakaladık."

PS4'e özel Marvel's Spider-Man geçtiğimiz yılın en başarılı oyunlarından biriydi ve öyle görünüyor ki bu başarının altında uzun soluklu çalışmalar ve özverili bir tasarım yatıyor.

[Kaynak: VG247]