Google bulut tabanlı oyun platformunu duyurdu: Stadia

Google’ın bulut tabanlı yeni bir oyun platformu Stadia, GDC 2019 açılışında duyuruldu. Google’ın çözüm olarak akış sistemine doğru yönelerek oyun alanına kayması büyük bir adım.

Stadia özel bir konsol, alıcı veya modem değil. Platforma internet üzerinden tarayıcılar, bilgisayarlar, TV’ler ve mobil cihazlar gibi çeşitli platformlardan erişilebilecek. Google Stadia’nın tanıtımında; oyunun Chromebook’ta, telefonda, PC’de oynanabildiğini ve her geçişte gerçek zamanlı olarak bıraktığınız yerden başladığını gösterdi.

Google’dan Majd Bakar, Stadia’nın HDR ve 4K çözünürlükle 60 fps hızında oyun yayınlayabildiğini söyledi. Bakar gelecekte Stadia’nın 8K’ya kadar çözünürlük ve 120 fps’ye kadar kare hızı elde edeceğini söyledi. Google, Assassin’s Creed Odyssey ve Doom Eternal gibi AAA oyunların Stadia’da çalıştığını gösterdi.

Google Stadia kontrol cihazı google

Ayrıca Google’ın bir de donanım bileşeni olacak: Stadia Kontrol Cihazı. Çift analoglu standart bir kontrol cihazı. Kontrol cihazı buluta wi-fi yoluyla bağlanacak. Ek olarak üzerinde YouTube’a bağlanmak için bir paylaş düğmesi ve bir de Google Asistan düğmesine sahip olacak.

Şirketin CEO’su Sundar Pichai, Stadia‘nın gücünü Google’ın 200’den fazla ülkede ve bölgede yer alan dünya çapındaki veri merkezlerinden alacağını ve yüz milyonlarca kilometrelik fiber optik kablolar üzerinden yayın yapacağını belirtti. Daha önce PlayStation ve Xbox’ta çalışan ve şimdi Google’da bulunan Yönetici Phil Harrison şirketin Stadia’ya oyun getirebilmek için geliştiricilere veri merkezlerine erişim vereceğini söyledi.

Harrison, oyuncuların Assassin’s Creed Odyssey gibi Stadia oyunlarına saniyeler içinde erişebileceklerini ve oynayabileceklerini söyledi. Ayrıca Odyssey’in oyuna anında erişebilecek bir “Oyna” düğmesine sahip olan bir YouTube videosunu gösterdi.

Son olarak Sundar Pichai, Google’ın herkes için bir oyun platformu oluşturmak istediğini ve ileri seviye oyunlara erişimin önündeki engelleri yıkmak istediğini söyleyerek Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda (GDC 2019) yeni platformu duyurdu.

Google 2018’de Assassin’s Creed Odyssey’i Chrome web tarayıcısından yayınlamayı sağlayan bir teknoloji olan Project Stream‘in açık testiyle yeni oyun girişimini açıklamıştı.