Fortnite bir zamanlar iptal edilmenin eşiğine gelmiş

Fortnite bir zamanlar iptal edilmenin eşiğine gelmiş
Artık Fortnite'ın olmadığı bir dünya hayal etmek zor, ancak battle royale kralı için işler bir zamanlar o kadar da parlak görünmüyordu. İlk olarak sinir bozucu ilerleme sistemiyle kooperatif bir zombi oyunu olarak ortaya çıkan...

Artık Fortnite'ın olmadığı bir dünya hayal etmek zor, ancak battle royale kralı için işler bir zamanlar o kadar da parlak görünmüyordu. İlk olarak sinir bozucu ilerleme sistemiyle kooperatif bir zombi oyunu olarak ortaya çıkan Fortnite başarısız bir profil çizdi. Epic'teki geliştiriciler oyunun kötü gidişatını gördüler ve yapımcılardan birinin oyun hakkında büyük şüpheleri vardı.

Game Informer'a konuşan Gears 5 geliştiricisi (eski Epic Games yapım yönetmeni) Rod Fergusson oyunu tamamen iptal etmenin eşiğinden döndüğünü açıkladı. O zamanlar Fortnite Temmuz 2017'de eklenen ve oyunun başarısını yönlendiren battle royale bileşenine sahip değildi ve bazı zorluklarla karşı karşıya kaldı.

Fergusson: "Epic'te kalsaydım, Fortnite'ı iptal ederdim. Kesinlikle. Ayrılmadan önce de Fortnite'ı iptal etmeyi denedim. Sadece Dünyayı Kurtar o zaman bazı zorlukları olan bir projeydi. O zamanki yapım yönetmeni olarak, o oyun devam etmemiz gereken bir proje olarak benim ölçütlerimi geçemezdi." dedi.

Fergusson Fortnite'ta yaşadığı zorlukların neler olduğunu ele almadı. Geliştirici 2012 yılında BioShock Infinite'in gelişimini bitirmeye yardımcı olmak için Irrational Games'e katılmak üzere Epic Games'ten ayrıldı. Ardından Gears of War serisini satın alan Microsoft'a katıldı ve şimdi Gears 5 stüdyosu The Coalition'a başkanlık ediyor.

Fergusson ayrıca; Fortnite popüler olma yolunda patlama yapmadan önce Epic'ten ayrıldığı için uykularının kaçtığını da dile getirdi: "Başarılarından dolayı çok mutluyum." dedi ve son olarak Epic'te kalması durumunda Fortnite'ın olamayabileceğini tekrar hatırlattı: "Epic'te kalsaydım dünyayı sallayan sevdiğiniz oyun olmazdı."

Fortnite'in battle royale modu ilk olarak çıkan Dünyayı Kurtar modunu takiben Eylül 2017'de yayınlandı. Battle Royale modu oyunun parladığı nokta oldu. Fergusson'ın, Epic'in battle royale oyunu yapmak istediğine dair hiçbir fikri yoktu. Çünkü oyun piyasaya sürülmeden 6 ay önce şirketten ayrıldı.

Öte yandan BAFTA, E3 2019'da "küresel oyun endüstrisi üzerindeki etkisi" nedeniyle Epic Games'e özel bir ödül verdi.