Days Gone soru-cevap etkinliğinden ilginç detaylar

Days Gone soru-cevap etkinliğinden ilginç detaylar
Days Gone iz bırakan PlayStation 4 özel oyunlarından biri olarak hatırlanacak. Yine de çoğu oyuncunun hemfikir olduğu bazı ayrıntılar var. Oyunun açık dünyası Oregon, özellikle hava durumuna bağlı olarak değişen dinamik yapısı...

Days Gone iz bırakan PlayStation 4 özel oyunlarından biri olarak hatırlanacak. Yine de çoğu oyuncunun hemfikir olduğu bazı ayrıntılar var. Oyunun açık dünyası Oregon, özellikle hava durumuna bağlı olarak değişen dinamik yapısı göz önüne alındığında inanılmaz ayrıntılara sahip.

Days Gone'ın tasarımından sorumlu olan Bend Studio geliştiricileri övgüyü hak ediyor. Açık dünya tasarımcısı Eric Jensen'e göre; bu büyük dünyanın arkasında sadece 5-6 kişilik bir ekip vardı.

Jensen kısa süre önce, oyunun Reddit başlığı altında düzenlenen geliştirici soru-cevap etkinliğinde bu ilginç bilgiyi ortaya çıkardı ve Days Gone'da onu en çok gururlandıran şeyi açıkladı:

"En çok gurur duyduğum şey, böyle küçük bir açık dünya tasarım ekibiyle (5-6 kişi) açık dünyayı böylesine çeşitli ve dinamik hale getirebilmemiz oldu. İş gücündeki sınırlamalara rağmen tüm tasarım seçeneklerimizle akıllı ve verimli düşünmek zorunda kaldık. İnsanların Deacon ve açık dünyayla etkileşime girdiği çılgın videoları ve ekran görüntülerini görmek, ekibimiz için inanılmaz derecede harika!"

Soru cevap etkinliğinde ayrıca bir kullanıcı Days Gone'da neden Deacon'un arkasına bakmasını sağlayacak bir kamera seçeneği olmadığı soruldu. Lider Tasarımcı Ron Allen'a göre; ekip oyun için birçok mekanik geliştirdi ve oyuncuların yaya ve motor sürerken geriye bakmalarını sağlayacaktı. Ancak beklendiği gibi olmadı. Diğer birkaç gerekli mekanik geriye bakma seçeneğini zora sokmaya devam etti ve sonunda ekip bu seçenekten vazgeçmek zorunda kaldı. İşte Ron Allen'ın merak edilen soruya cevabı:

"Sadece motosiklet için değil aynı zamanda yaya olarak da kullanılabilen geri kamera da dahil olmak üzere motosikletle ilgili birçok kez değerlendirme yaptık. Özellikle motosiklet için R3 düğmesiyle işe başladık ancak oyun geliştikçe, Survival Vision bu düğme için daha yüksek bir öncelik haline geldi. Burda özellikle size toplanabilir eşyaların konumunu göstermek istedik. Bir binanın yanından geçerken R3 düğmesine basıp, ardından bisikletinizden inerek almak isteyeceğiniz herhangi bir eşya olup olmadığını görebilmenizi sağladık.

L3 düğmesini çok denedik fakat arkaya bakarken, dönmek için sol çubuğu kullanmaya çalışan birçok oyuncu bu düğmeye yanlışlıkla bastı. Bu, oyuncuları memnuniyetten çok sinirlendirdi. Uzun süre boyunca daire düğmesinde kaldı, fakat "drift" fikriyle birlikte yine vazgeçtik.

Geriye dönme düğmesiyle ilgili en büyük sorun (ve bunu eklemememizin ana nedeni), yoğun dünyada sürekli olarak objelerle (ağaçlar, arabalar, kütükler, kayalar, vb.) çarpışmanıza neden olmamasıydı ve o gerginliği ortadan kaldırdık. Arkanıza bakamamanız hakkında söylenecek bir şey varsa, o da bunun oyun için doğru hamle olduğunu düşündük."

Daha fazlasına Reddit'teki AMA (Ask Me Anything) sayfasından ulaşabilirsiniz. PlayStation 4'e özel Days Gone için Temmuz ayında ücretsiz bir DLC yayınlanacak.