Days Gone'ın müziklerinin tamamlanması 2 yıl sürdü

Days Gone'ın müziklerinin tamamlanması 2 yıl sürdü
Bend Studio'nun PlayStation'a özel yeni oyunu Days Gone'ın bestecisi Nathan Whitehead geçtiğimiz gün Bloody Disgusting'e konuştu ve oyunun bestelerini yaparken kendisine ilham veren bazı müzikal etkilerden bahsetti. Nathan, The Purge...

Bend Studio'nun PlayStation'a özel yeni oyunu Days Gone'ın bestecisi Nathan Whitehead geçtiğimiz gün Bloody Disgusting'e konuştu ve oyunun bestelerini yaparken kendisine ilham veren bazı müzikal etkilerden bahsetti. Nathan, The Purge dizisi de dahil olmak üzere TV ve diğer çeşitli medya projelerinde çalıştı. Ancak müzisyenin Days Gone'ın müziklerini yapmak için çok fazla zaman harcadığı da ortaya çıktı: 2 yıl!

Bir oyun, film ya da TV dizisi için beste yaparken sürecin nasıl değiştiği sorulduğunda, Whitehead ortamlar arasındaki farklılıklardan ve 2 yılı aşkın süre boyunca Sony müzik ekibiyle Days Gone üzerinde çalışmanın nasıl bir şey olduğundan bahsetti:

"Genel misyonun tüm medya için aynı olduğunu düşünüyorum; Projenin müzik kimliğini bulmalı ve hikaye anlatısında anlamlı bir şekilde yer almalıyım. Her birinin ulaşımında birçok farklılıklar var. TV her hafta yayınlanan bölümler göz önüne alındığında son derece hızlı. Film program açısından her yerde; 3 hafta içinde bir film yaptım ya da 4-5 ayım olabilir. İki yılı aşkın süredir Days Gone'ın besteleri üzerinde çalıştım! Oyunlar sadece büyük projeler. Yazacak daha çok müzik var ve oyunların gelişmesi yıllar alıyor. Oyunlarla ilgili diğer büyük fark, etkileşimli olması ve oyuncuların eylemlerine cevap verecek müzikler yazmak."

Nathan ayrıca Days Gone'da doğru müziği yapmak için gelişim boyunca Bend Studio ve Sony'deki ekip arasında çokça gelgit yaşadığını belirtti:

"Days Gone muhteşem Sony müzik ekibiyle pek çok şeyi barındırdı. Onlar etkileşimli sistemleri tasarlarlardı ve ben sisteme uyması için müzik yazardım. Örneğin, katmanlardan oluşan bir müzik yazarım ve tüm katmanlar birlikte birleşik bir müzik parçası gibi çıkar. Ancak oyun motoru oyunda olanlara bağlı olarak seçici bir şekilde katmanları kapatabilir veya açabilir. Bu tanım biraz fazla basit kaçtı, sonuç; film gibi lineer olarak bestelenmiş bir müzikti, ancak harekete dinamik olarak yanıt veriyordu. Filmin ve TV'nin sahip olmadığı bir gelişim için büyük bir ek katman."

Days Gone'ı oynama şansınız oldu mu? Eğer oynadıysanız oyunun müzikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda fikrinizi belirtebilirsiniz.