Cyberpunk 2077 birinci şahıs kamera açısına odaklı olacak

Cyberpunk 2077 birinci şahıs kamera açısına odaklı olacak
Cyberpunk 2077 geliştiricisi CD Projekt Red aksiyon RPG oyununda birinci şahıs kamera açısına bağlı kalacak. Öyle ki ara sahneler bile birinci şahısa kilitlenecek. The Witcher serisindeki üçüncü şahıs çalışmaların ardından...

Cyberpunk 2077 geliştiricisi CD Projekt Red aksiyon RPG oyununda birinci şahıs kamera açısına bağlı kalacak. Öyle ki ara sahneler bile birinci şahısa kilitlenecek. The Witcher serisindeki üçüncü şahıs çalışmaların ardından stüdyo için kayda değer bir değişiklik denebilir.

CD Projekt Red, E3 2018'de Cyberpunk 2077 için birinci şahıs bakış açısının önemini açıklamış ve bazı eleştirilere maruz kalmıştı. Stüdyonun global topluluk lideri Marcin Momot kısa süre önce stüdyonun tercihini yineledi: "Birinci şahıs perspektifli bir oyunun tam anlamıyla sürükleyici olması son derece önemli. Ekibin Cyberpunk 2077'yi %100 birinci şahıs yapma kararı, oynanış ve hikaye anlatımı açısından büyük ölçüde fayda sağlayacak bir şey."

Momot ayrıca oyuncuların envanter ekranında, sürüş sırasında, aynalarda ve bazen de ara sahnelerde yarattıkları karakteri görebileceklerini ekliyor. Cyberpunk 2077 resmi Twitter hesabı takipçilerden birinin mesajına cevap verirken, oyundaki seks sahnelerinin de birinci şahıs bakış açısına kilitleneceğini doğruladı.

Cyberpunk 2077 birinci şahıs

Resmi Cyberpunk 2077 forumlarında da Shavod adlı bir kullanıcı tasarımcı Miles Tost ile yapılan bir röportajı çevirdi. Tost, The Witcher 3 gibi üçüncü şahıs bir oyunla, birinci şahıs oyun tasarlama arasındaki farkları karşılaştırarak Cyberpunk 2077'nin seviye tasarımı hakkında bazı fikirler verdi. Geralt bir eve giriyor ve kamera arkasından takip ediyordu. Geralt'ın nesnelerle çarpışmasını önlemek için tasarımcıların her zaman herhangi bir binanın girişinde fazladan boş bir alan bırakmaları gerekiyor. Cyberpunk 2077'de birinci şahıs bakış açısı odaların daha gerçekçi tasarlanmasına izin vererek endişeleri giderecek. Bu pek fark edilebilecek bir şey değil ancak seviye tasarımının az bilinen yönlerinden biri hakkında ilginç bir ayrıntı.

Tost, The Witcher 3'teki açık alanların bölgeyi genişletmek için ne kadar kullanışlı olduğunu da not ediyor. Bu, Cyberpunk 2077'deki şehrin tasarlanma yöntemiyle mümkün değildi ancak sınırlamalar onu Night City'de daha yaratıcı olmaya zorladı. Tost buna rağmen kahramanımız V'nin hareketliliğinin seviye tasarımının daha geniş olmasını sağladığını, çift zıplamalar ve gerilerek zıplamalar kullanarak ulaşabileceği birçok gizli ve alternatif yol sunduğunu söylüyor. Ayrıca V'nin yüksek binaların dış kısmında baş döndürücü yüksekliklere tırmanabileceğini de belirtti.

CD Projekt Red kısa süre önce Cyberpunk 2077'nin oynanışına, kişiselleştirme seçeneklerine ve Pacifica bölgesine odaklanan yaklaşık 15 dakikalık bir video paylaştı. Aksiyon RPG oyunu 16 Nisan 2020'de PlayStation 4, Xbox One ve PC'ye gelecek. Ayrıca 2020'de Google Stadia için yayınlanacak.