Resident Evil 2 PS4 ve Xbox One performans karşılaştırması

Capcom’un hayatta kalma korku klasiği Resident Evil 2 son teknoloji RE Engine ile yeniden inşa edildi. Resident Evil 2 Remake PlayStation ve N64 yapımlarıyla karşılaştırıldığında aradaki 20 yılı açıkça gösteren teknik bir evrim var. Gerçek zamanlı ara sahneler, hacimsel aydınlatma ve üçüncü şahıs nişancı kontrolünü harika bir şekilde yansıtan serbest kamera özellikleri var. Geliştirici saniyede 60 kare hedefliyordu, ancak ne yazık ki sadece üst düzey platformlarda bu amacına ulaştı. Aslında günümüzde PlayStation 4 ve Xbox One‘ı karşılaştırdığımızda, büyük ölçüde sadece Pro ve X modellerinde 60 FPS’ye ulaşıldığı açık. Temel cihazlar, özellikle de Xbox One S bu konuda biraz geride kalıyor.

PS4 ve Xbox One 1920×1080 çözünürlük sunuyor, ancak pratikte özellikle de Microsoft konsolunda daha farklı bir işleyiş var. Resident Evil 7 ile aynı 1080p’ye kadar çözünürlüğe rağmen Resident Evil 2‘de görüntü kalitesi bulanıklaşıyor. Bunun için bir teori var: Ara sahnelerdeki kamera değişikliklerinde Xbox One’ın saç gibi hassas öğelerde daha zamansal bir yapılandırma işlemi kullanması. Bulanıklık yalnızca birkaç kare sürüyor ve bu ayrıntılar sonunda dolduruluyor, ancak PS4 ile kıyaslandığında performanstan ödün verdiği açık.

Gelişmiş konsollara bakacak olursak; PS4 Pro ve Xbox One X’teki hedef çözünürlük 2880×1620. Ancak bu sefer Sony’nin Pro konsolunda aynı durum söz konusu. Bunun ötesinde, her iki konsol da farklı kenar yumuşatma (Anti-Aliasing) yöntemleri kullanmakta. PS4 Pro, daha fazla ayrıntı görmenize olanak sağlayan daha net bir görüntü sunuyor, ancak daha fazla piksel taramasının dezavantajı olarak minimal düzeyde titremeye neden oluyor. Xbox One X kullanıcıları ise daha az gürültülü bir performans almalarına rağmen daha fazla blur ile karşılaşıyor.

Şunu söyleyebiliriz ki hiçbir sürüm kesinlikle ortalamanın altında görünmüyor. Xbox One RE Engine‘in ağır efektlerinden en olumsuz etkilenen konsol olsa da, bu etki çoğu oyuna kıyasla daha az fark yaratıyor. Genele baktığımızda Xbox One X en iyisi, Xbox One ise en kötüsü denilebilir. Neyse ki, tüm konsollar performans açısından hala sağlam bir zemine sahip ve dokular, geometri hepsinde aynı. Resident Evil 2‘deki hacimsel aydınlatma, loş ışıklı koridorlarda uzun gölgeler oluşturan zombilerle birlikte mükemmel bir şekilde işleniyor. Hacimsellerde tüm konsollarda düşük çözünürlüklü hafıza bloğu kullanılıyor. Yani bu noktada kaybeden yok.

Resident Evil 2’deki en büyük fark ekran yansıması noktasında. Tüm cihazlarda SSR (screen-space reflection) kullanılıyor, ancak polis karakolunun ana koridorunu örnek alırsak genellikle titremeler yaşanıyor. Bu teknikle karakterin kenarları ile zemindeki yansımasının göründüğü nokta arasında geniş bir boşluk bırakılıyor. PS4 ve PS4 Pro bu noktada genel olarak Xbox One veya X’ten daha fazla performans farkı yaşıyor ve bu da zemindeki ayrıntıların bozulmasına neden oluyor. İlginç olan şu ki, PS4 Pro’nun kalitesi bu alanda temel Xbox One’ın bile gerisinde kalıyor.

Gölge kalitesi Xbox One’dan itibaren PS4, PS4 Pro ve Xbox One X’e kadar artarak gidiyor. Temel olarak anlatırsak, fener ışığında bir zombinin gölge kenarlarında daha az titreme oluyor. Kalite ayarı konsollar arasında oldukça farklı görünüyor. Xbox One ve PS4 gölgelere az miktarda ışık tutuyor. X ve Pro ise daha ağır gölge tonları ekliyor. Nesne başına hareket bulanıklığı, örnekleme kalitesiyle karşılaştırıldığında Pro ve X’te daha yüksek kalitede.

Kare hızı dört konsolun da parçalandığı nokta. Neyse ki, her ara sahne 1998’deki Resident Evil 2‘nin önceden oluşturulmuş CG (C for Graphics) yaklaşımının tam tersine tamamen motor içinde ele alınmış. Oyun 60 FPS’yi hedefliyor demiştik ve Xbox One X diğer cihazlara kıyasla hedefe daha başarılı şekilde ulaşıyor. Benzin istasyonundaki erken bir sahnede 49 FPS’ye düşmesinin dışında gerçekten güçlü bir Resident Evil 2 deneyimi sunuyor.

İşte Resident Evil 2’nin dört konsolu kapsayan bazı performans ölçütlerine hızlı bir bakış. Xbox One X ve PS4 Pro, 60 FPS’de oldukça tutarlı bir şekilde çalışıyor. Bu nedenle ortalama kare hızından ziyade, kare düşüş aralığı daha önemli. Öte yandan, temel konsollar nadiren 60 FPS’ye ulaşıyor ve deneyim PC’ye benzer şekilde sunuluyor. Yukarıdaki Resident Evil 2 karşılaştırmalarını izlerseniz, tüm cihazların zorlandığını ancak temel konsolların özellikle daha fazla etkilendiğini görebilirsiniz.

Resident Evil 2 PS4 ve Xbox One karşılaştırması resident evil 2
Resident Evil 2 konsol sürümü anlık FPS karşılaştırması
Xbox One X PS4 Pro PS4 Xbox One
Ortalama FPS 59.3 58.3 47.6 40.7
En Düşük FPS 49.0 44.0 30.0 28.0
FPS Düşüşü %1.24 %2.81 %20.64 %32.20

Genel olarak, Xbox One X ve PS4 Pro Resident Evil 2 performansında sıçrama yaratıyor. Sony’nin gelişmiş modelinde 55 FPS’ye ve altına daha sık düşüşler yaşanıyor, ancak çoğu zaman 60Hz’lik ikna edici bir deneyim görülüyor. Rakamlar bir yana Resident Evil 2’nin RE motoru yalnızca gelişmiş konsollarda 60 FPS’lik bir performansla sunulabiliyor.

Xbox One ve PS4 tarafında durum iç açıcı değil. İki konsol da genel olarak 50 FPS’nin altında bir performans gösteriyor. Adil olmak gerekirse, standart PS4 genel olarak 5-10 FPS arasında bir avantaja sahip. Xbox One S’nin 1080p’ye ulaşmak için yeniden yapılandırma teknikleri kullandığını varsayarsak, sahne arkası sihirbazının, Microsoft’un konsolunu Sony’nin eş değeriyle aynı seviyeye getirmek için yeterli olmadığı açık…

Resident Evil 2 konsollarda maksimum 60 FPS’yi görüyor ve bu da PC sürümünün ultra HD’de ne kadar güzel görünebileceğini gösteriyor. Ancak, sonuç olarak sabit 60 FPS, Resident Evil 2 oynamanın en iyi yolu ve gelişmiş bir konsol (veya uygun bir PC) gerektiriyor. RE Engine aynı zamanda Capcom’un yaklaşmakta olan oyunu Devil May Cry 5‘te kullanacağı teknoloji. Oyunun demosu konsollarda benzer performans gösteriyor. Belki performansı artırmak için yamalar gelebilir, ancak şimdilik PlayStation 4 Pro, Xbox One X ve belki PC en iyi seçenekler gibi görünüyor. Eurogamer‘ın karşılaştırma aracıyla daha net sonuçlar görebilirsiniz.

Resident Evil 2 PC sürümü iyi bir CPU gereksinimiyle, sunulan görseller bakımından kalite iyileştirmeleri sunuyor. GTX 1060 ve RX 580’in her ikisi de 60 FPS üzerindeki kare hızı veriyor, ancak hacimsel efektler Nvidia kartlarını zorlayabilir.