EA, daha gelişmiş yüz animasyonları için patent aldı

EA, daha gelişmiş yüz animasyonları için patent aldı
Electronic Arts oyunları yakın gelecekte çok daha gerçekçi hale gelebilir. Yayıncı, ABD'de yüz ifadeleri ve karakter oluşturmayı kolaylaştıracak yeni bir patent kaydetti. Gelecekte EA tarafından yayınlanacak yeni nesil oyunlarda...

Electronic Arts oyunları yakın gelecekte çok daha gerçekçi hale gelebilir. Yayıncı, ABD'de yüz ifadeleri ve karakter oluşturmayı kolaylaştıracak yeni bir patent kaydetti. Gelecekte EA tarafından yayınlanacak yeni nesil oyunlarda daha gelişmiş yüz animasyonları görebiliriz.

EA son dönemde animasyonlar, fizik ve karakter oluşturma alanındaki ilerlemeleriyle oyun sektöründe etkili bir rol oynadı. Microsoft ve Sony'nin yeni nesil donanımları, geliştiricilerin grafik teknolojilerini ileriye taşımasına izin veriyor. Örneğin, FIFA 21'deki yeni aydınlatma efektleri ve saç işleme teknolojisi özellikle PlayStation 5 ve Xbox Series X/S'de etkileyici görünüyor. Ancak EA'in teknolojisini daha da geliştirmeyi planladığı açık.

EA'in yeni tekniği, yüz animasyonları oluşturmayı kolaylaştıracak

Star Wars Jedi: Fallen Order, Unreal Engine 4

EA'in 8 Aralık'ta, "Evrensel yüz ifadesi çevirisi ve karakter oluşturma sistemi" başlıklı yeni patenti için USPTO'ya başvurdu. Teknoloji, yüz animasyonlarının ve ifadelerinin 3D yüz modellerine daha gelişmiş bir şekilde çevrilmesini sağlayacak. Yüz şekilleri, belirli bir "yüz şekli tanımlayıcısıyla" ilişkilendirilecek. Buradaki amaç, yüz şekillerini bir veritabanında saklamak ve bunları belirli karakterlerle ilişkilendirmek. Böylece bir karakterin 3D yüz modeli, belirtilen yüz şekli tanımlayıcılarına göre karakteristik olarak oluşturulabilecek.

Patentte açıklanan teknoloji ile karakterlerin kaydedilen yüz şekilleri, animatörler için zahmetli olan üretim süreçlerini basitleştirebilir. Örneğin, Star Wars Jedi: Fallen Order'ın olası devam oyununda, Cal'ın savaş karşılaşmaları sırasında herhangi bir özel duruma karşı gösterdiği dinamik yüz tepkileri, uygulama kolaylığı sağlayan bir veritabanında saklanacak.

EA'in yeni nesil konsolların gelişiyle birlikte grafik teknolojilerinde atılım yapması şaşırtıcı değil. Bundan sonrasında PlayStation 4 ve Xbox One sistemlerinde kullanılan animasyon ve karakter oluşturma teknikleri, PS5 ve Xbox Series X/S için beklentileri karşılayamayabilir. Oyun geliştiricileri, önümüzdeki yıllarda üst düzey donanımların sınırlarını zormalaya çalışacaktır.