DOOM Eternal üçüncü şahıs açısından ara sahneler içerecek

DOOM Eternal üçüncü şahıs açısından ara sahneler içerecek
Günümüzde artık az sayıda nişancı oyunu ara sahneler sırasında oyuncuyu birinci şahıs açısından çıkarıyor. DOOM serisi hiçbir zaman bu tür oyunlar arasında olmamıştı. Ancak DOOM Eternal oyuncuların Doom Slayer'ı mücadele...

Günümüzde artık az sayıda nişancı oyunu ara sahneler sırasında oyuncuyu birinci şahıs açısından çıkarıyor. DOOM serisi hiçbir zaman bu tür oyunlar arasında olmamıştı. Ancak DOOM Eternal oyuncuların Doom Slayer'ı mücadele sırasında görmelerine izin verecek ve oyunun ara sahnelerinde üçüncü şahıs kamera açısına geçiş yapacak. Bazılarına göre bu kafa karıştırıcı gibi görünse de, geliştiriciler oyun için en iyisi olduğunu belirtiyor.

VG247'ye konuşan yaratıcı yönetmen Hugo Martin verdiği kararın 2016'da yenilenerek dönen DOOM'un evrenini daha ileri taşıyacağını düşünüyor. Martin değişikliği şöyle açıklıyor:

"Bence DOOM 2016 oyuncuları hikayeye dahil oldular ve onun (Slayer) benliğinin gücünü hissettiler. Ama yaptıklarımıza göre, biraz daha zor bir çekirdek diyebilirim. Demek istediğim, Slayer hikayelerini öğrenmek istiyorsanız; bir kayanın yanına gidip gürleyen bir sesi dinlemek zorunda kalıyordunuz. Şaşırtıcıydı ama orada durmak ve çoğu zaman kayayı dinlemek zorundaydınız.

Yani yeni oyunda, yapmak istediklerimizde ve cevaplamak istediğimiz sorularda, hepsini yepyeni bir gösteriyle, hikayenin bölümlerini daha geleneksel yöntemlerle anlatıyor gibi hissettik. Slayer'ın kim olduğuna ve yaptıklarına dair hissi artırabilirdik. Sadece size hikayeyi anlatmak ve daha yakın, anlaşılabilir bir şekilde sunmak için çok fazla özgürlük veriyor."

Hikaye anlatımında daha fazla özgürlük sunmak, id Software'in ara sahne perspektifiyle ilgili yeni bir yaklaşım benimsemesinin tek nedeni değil. Baş Yapımcı Marty Stratton'a göre DOOM Eternal'da etkinlik ayrıca büyük bir rol oynadı. Ara sahneler için üçüncü şahıs açısı oyunculara yeni bir "akıcılık" hissi verecek. Stratton aşağıdaki noktalara dikkat çekti:

"Daha verimli. Birinci şahıs açısında kalırsanız oyun daha zor, karmaşık bir hale gelir. Birileri size anlatım yaparken; 'neden oynayamıyorum, neden hala burada duruyorum, neden hala duruyorum ben Doom Slayer'ım?' dediğiniz anlar oluyor. Yani tüm sahneleri fark edeceksiniz ve daha akıcı olacaklar. Her bir karar, ister üçüncü şahıs ara sahneler, ister havada asılı kalan silahlar olsun, oyunun hizmetinde. Bu kadar. Oyun için daha iyi olacaktı ve yaptık."

DOOM Eternal 22 Kasım'da PlayStation 4, Xbox One ve PC için gelecek ve efsaneye yeni bir halka ekleyecek.