Detroit: Become Human'ın hikaye şeması yeniden oynanabilirlik sağlıyor

Detroit: Become Human'ın hikaye şeması yeniden oynanabilirlik sağlıyor
Detroit: Become Human'da oyuncular bir bölümü tamamladıklarında karmaşık bir akış şeması ekranıyla karşılaşıyorlar. Şemada, verilen büyük ve küçük kararları vurgulayan ve aynı zamanda oyuncuların tercih etmediği yolları...

Detroit: Become Human'da oyuncular bir bölümü tamamladıklarında karmaşık bir akış şeması ekranıyla karşılaşıyorlar. Şemada, verilen büyük ve küçük kararları vurgulayan ve aynı zamanda oyuncuların tercih etmediği yolları da gösteren bir anlatı yolu sunuluyor. Ancak geliştirici Quantic Dream'in önceki oyunları Heavy Rain ve Beyond: Two Souls böyle bir özelliğe sahip değildi. Stüdyonun kurucusu ve CEO'su David Cage'e göre bu bir hataydı.

Cage, A Way Out'un yaratıcı yönetmeni Josef Fares'le birlikte Gamelab Barcelona'daki oturumda konuyla ilgili düşüncelerini kısaca tartıştı. Akış teknolojisinin oyun satışları üzerindeki etkilerini ele alan Cage yeniden oynanabilirliğin önemine de dikkat çekti. Geçmişteki Heavy Rain gibi oyunlarda oyuncuların kaçırdıkları şeylerin farkında olmadıkları için geri dönme konusunda istekli olmadıkları görülüyor. Stüdyo oyuncuların "perdenin arkasında olan biten her şeyi bilmesi gerektiğine" karar vererek Detroit: Become Human'da alternatif yolları gösteren bir şema yaptı.

"Detroit'te ilginç olan şey insanlara oyunu tekrar oynatmayı başarmamızdı. Böylece farklı dalların hepsini görebiliyorlardı - bu bir anlatı oyununda oldukça nadir görülen bir özellik. Bunu başardık çünkü hikayenin tüm dallarını ve çeşitliliğini gösterdik."

Heavy Rain ve Beyond: Two Souls ile ilgili olarak da konuştu ve bu oyunların alternatif yollarını gizli tutmanın "iyi bir karar olmadığını" itiraf etti. Cage'e göre belki de oyunculardan her şeyi saklamak iyi bir şey değildi. Detroit: Become Human anlatıya ve çeşitliliğe daha iyi bir açıdan yaklaştı. Çünkü kaçırdığınız bölümleri gösteriyordu ve oyunun başarısında büyük rol oynadı.

Cage konuşmasına Detroit: Become Human oyuncularının en az üçte birinin oyundaki her hikaye dalını deneyimleyebildiğini umduğunu açıklayarak devam etti: "İnsanların göremediği dal yoktu. Oyuncuların en az %30'unun tüm dalları görmesini sağlamaya çalışıyoruz ve bu bizim sahip olduğumuz istatistiklere büyük ölçüde ulaştı."

Muhtemelen Quantic Dream gelecekteki oyunlarında Detroit: Become Human'ın bu yaklaşımını kullanacak. Stüdyo planlarının ne yönde ilerlediğini ayrıntılı olarak açıklamadı. Ancak yeni projenin PlayStation'a özel olmayacağını biliyoruz. Quantic Dream oyunları artık tüm platformlara gelecek.