Eski Bend Studio çalışanı: Days Gone 2 kooperatif moda sahip olacaktı

Eski Bend Studio çalışanı: Days Gone 2 kooperatif moda sahip olacaktı
Geçtiğimiz günlerde, Sony'nin Days Gone 2 için yeşil ışık yakmadığına ilişkin haberler gündeme damga vurdu. Eski Bend Studio yönetmeni Jeff Ross, ortaya atılan iddiaları doğrulayarak, devam oyununda paylaşımlı bir evren ve...

Geçtiğimiz günlerde, Sony'nin Days Gone 2 için yeşil ışık yakmadığına ilişkin haberler gündeme damga vurdu. Eski Bend Studio yönetmeni Jeff Ross, ortaya atılan iddiaları doğrulayarak, devam oyununda paylaşımlı bir evren ve kooperatif oyunu öne çıkarma planları olduğunu ortaya koydu.

Jeff Ross, God of War'un yaratıcısı David Jaffe ile yaptığı bir podcast'te, Bloomberg muhabiri Jason Schreier'ın Days Gone 2'nin iptal edildiğine yönelik raporu hakkında açıklamalar yaptı ve devam oyunu için planları olduğunu doğruladı. Ancak, Bend Studio'dan ayrılmasının devam oyununun reddedilmesiyle hiçbir ilgisi olmadığını açıkça belirtti. Ross ayrıca, Bend Studio'nun Naughty Dog'a yardım etmekle görevlendirildiğini doğruladı.

'Days Gone 2 eleştirmenlerin kurbanı oldu'

Days Gone

Ross, Days Gone'ın başarısını savunarak, eleştirmenlerin oyunu kötü gösterdiğini söyledi: "Kârı ve maliyeti başabaş götürmek için dört veya beş milyon kopya satması gereken oyunlarda, geri dönüşte bir güven olmalı. Çünkü Sony, Microsoft'un sahip olduğu paraya sahip değil. Bunu çok akıllıca kullanmalı ve çeşitliliği olan bir portföye odaklanmalı. Days Gone, stüdyonun şimdiye kadar yaptığı her oyundan daha fazla kopya sattı. Yani toplulukta ve oyuncu geri dönüşlerinde başarılı. Ama eleştirmenler... Evet, o kısım Normandiya Sahili gibiydi. Bir kan banyosuydu." şeklinde konuştu.

Days Gone geliştiricileri başından beri birlikte oynamayı istiyordu ancak yapamayacakları için taviz vermeleri gerekti. Ross, "Kooperatif oyun olsa bile ikincil bir mod olurdu. Ana hikayeyi karmaşıklaştırmazdım, çünkü gerçekten iyi olduğumuz şey bu." dedi. Bend Studio, Sony'yi Days Gone 2 için ikna etmeye çalıştı; ancak konsol devi, devam oyununa sıcak bakmadı. Oyunun gelişim sürecinin uzun olması ve geliştirme maliyetinin yüksek olması bu kararda etkili oldu.

Days Gone, ilk kez piyasaya sürülen bir oyun olarak çok da başarısız değildi. Hatta Days Gone 2 söylentileri uzun zamandır ortalıkta dolaşıyordu. Ancak Sony, her zamanki gibi kârlılığa odaklanıp bir oyunu daha yok etti.