Control geliştiricisi: Sony, yeni nesil için Microsoft'tan daha hazırdı

Control geliştiricisi: Sony, yeni nesil için Microsoft'tan daha hazırdı
PlayStation 5 ve Xbox Series X/S, zaman zaman stüdyolar tarafından oyun geliştirme süreci açısından kıyaslanıyor. Son olarak PS5 için yapılan olumlu yorumlara bir yenisi daha eklendi. Control oyununun geliştiricisi Remedy Entertainment'tan...

PlayStation 5 ve Xbox Series X/S, zaman zaman stüdyolar tarafından oyun geliştirme süreci açısından kıyaslanıyor. Son olarak PS5 için yapılan olumlu yorumlara bir yenisi daha eklendi. Control oyununun geliştiricisi Remedy Entertainment'tan Thomas Puha, Sony'nin yeni nesile Microsoft'tan biraz daha hazır olduğunu hissettiğini söyledi.

Remedy'nin iletişim direktörü Puha, her iki konsolu da başarılı bularak takdir etti. Ancak Sony'nin geliştirme yazılımının ve araçlarının başından beri daha kararlı olduğunu, Microsoft'un başlangıçta sorunlara neden olan ve Xbox Series X/S için oyun geliştirmeyi daha zor hale getiren bazı değişiklikler yaptığını söyledi.

Thomas Puha, IGN'e verdiği röportajda, "Sony, işlevselliğe bağlı kaldı. Geliştirme yazılımları, araçları başından beri oldukça kararlı ve iyiydi. Microsoft, uzun vadede muhtemelen iyi olan pek çok şeyi değiştirmeyi seçti ancak elbette bu, biz geliştiriciler için daha büyük bir engeldi. Çünkü belirli özelliklerden yararlanmak için birçok farklı şeyi yeniden yazmak zorunda kaldık." dedi. Ayrıca oyunları Xbox Series S için optimize etmenin zorluklarından da bahsetti ve daha düşük özelliklere sahip olmasının geliştiricileri kısıtladığını belirtti.

Xbox Series S kısıtlayıcı ve zaman kaybettiriyor

Xbox Series S

Puha, Xbox Series S'i yorumlarken, "En düşük özelliklere sahip olan sistemin yapacağınız şeylerde dayattıkları, önceki nesillerden farklı değil. Çünkü oyunu o sistemde çalıştırmanız gerekecek. Çok fazla donanıma sahip olursanız, bizim gibi daha küçük bir stüdyolar gibi tüm bu platformların iyi olduğundan emin olmak için çok fazla zaman harcayamazsınız ve nihayetinde biraz ödün vermek zorunda kalırsınız." dedi. Kısaca Remedy, Xbox Series S optimizasyonunun zaman kaybı olduğunu ve düşük donanım özelliklerinin kısıtlamalar getirdiğini söylüyor.

Son olarak Puha düşüncelerini, "Halo Infinite'i geliştiren insanları kıskanmadığını" söyleyerek noktaladı. Aslına bakılırsa Control, geçtiğimiz yıla damga vuran oyunlardan biriydi ve Remedy'nin Halo'yu kıskanması için hiçbir sebep yok. Stüdyo son olarak Control Ultimate Edition'ı piyasaya sürerek oyunu yeni nesile taşımıştı. Oyunun bu kapsamlı nesiller arası sürümü Şubat ayında PS Plus abonelerine ücretsiz verilmişti.