CD Projekt RED: Cyberpunk 2077'nin PS4 ve Xbox One sürümlerine yeterince zaman ayıramadık

CD Projekt RED: Cyberpunk 2077'nin PS4 ve Xbox One sürümlerine yeterince zaman ayıramadık
Cyberpunk 2077, büyük beklentilerle piyasaya sürüldü ancak oyunun PS4 ve Xbox One konsollarındaki performans sorunları gündemden düşmüyor. CD Projekt RED'in yeni aksiyon RPG oyunu, büyük beklentilere rağmen özellikle konsol oyuncularını...

Cyberpunk 2077, büyük beklentilerle piyasaya sürüldü ancak oyunun PS4 ve Xbox One konsollarındaki performans sorunları gündemden düşmüyor. CD Projekt RED'in yeni aksiyon RPG oyunu, büyük beklentilere rağmen özellikle konsol oyuncularını hayal kırıklığına uğrattı. Stüdyo, oyundaki sorunların neden kaynaklandığına açıklık getirdi.

CD Projekt RED, Cyberpunk 2077'nin PC, PS5 ve Xbox Series X/S sürümlerine çok fazla odaklandığını ve önceki nesil konsol sürümleri için yeterli zamanı kalmadığını belirtti. Stüdyo, lansman öncesinde PS4 ve Xbox One sürümlerinin şaşırtıcı derecede iyi çalıştığını belirtse de ortaya çıkan sonuç ve gelen baskılar oyuncuların lansman sürecinde nasıl yanlış yönlendirildiğini ortaya çıkarıyor.

Cyberpunk 2077 için büyük iyileştirmeler yolda

Cyberpunk 2077, Cyberware kullanımı

Stüdyo tarafından gerçekleştirilen bir soru-cevap toplantısında, İş Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Michał Nowakowski, Cyberpunk 2077'nin önceki nesil konsollardaki kötü performansına açıklık getirdi. Nowakowski konuyla ilgili soruya şöyle cevap verdi:

"Daha önce de belirtildiği gibi, şu anki nesilden çok PC ve yeni nesil performansa odaklanmamızla ilgili. Biz kesinlikle buna yeterince zaman ayırmadık. Ocak ve Şubat aylarında, yine daha önce de belirttiğimiz gibi daha büyük iyileştirmeler göreceksiniz. Ayrıca, eğer beklentiniz oyunun performans açısından yeni nesil veya PC'ye eşit olacağı yönündeyse, bunun kesinlikle olmayacağını da belirttik. Bu noktada kötü bir oyun olacağını söylemiyorum. Ancak örneğin; görseller veya performans açısından beklentileriniz yüksekse, öyle olmayacağını açıkça belirtiyoruz."

CD Projekt RED ortak CEO'su Marcin Iwiński de konsol oyunlarının piyasaya sürülmeden önce geçirdiği sertifikasyon süreciyle ilgili bir soruya yanıt verdi. Iwiński, Sony ve Microsoft'un lansman sonrasında sorunları düzelteceklerine güvendiğini, ancak planladıkları gibi bir araya gelmediklerini belirtti. Endüstrinin önde gelen bazı isimleri sertifikasyon sürecinin kaliteyle hiçbir ilgisi olmadığını belirterek, bu açıklamayı odağı konsol üreticilerine kaydırmak için basit bir girişim olarak nitelendirdi.

Son olarak CD Projekt Red, geri ödemeler için Sony veya Microsoft ile herhangi bir özel anlaşması olmadığını belirtti. Mağdur olan Cyberpunk 2077 oyuncuları, deneyimden memnun değillerse bile platformların iade politikalarını uymak zorunda kalacak. Birçok Cyberpunk 2077 oyuncusu, Sony'nin para iadesi taleplerini kabul etmediğini bildiriyor.