Bu haftaki Fortnite v4.2 güncellemesi kısa bir gecikmenin ardından yayınlandı. Bu nedenle, son 24 saatlik beklemeye değip değmeyeceğine aşağıdaki yama notlarından bakabilirsiniz:
Fortnite v4.2 Yama Notları:
GENEL
- Standart oyun kumandası yapılandırmasının ismi “Standart” yerine “Eski Moda” olarak değiştirildi.
- Kaplamaların bulanık görünmesi durumunun önüne geçmek için, Xbox One’daki kaplama yükleme havuzunun boyutu bir miktar arttırıldı.
- Mac’teki PS4 kumandalarının tuş eşlemesi, sohbet ekranının açılması için Paylaş tuşunu değil Dokunmatik Yüzey’i kullanacak şekilde değiştirildi.
Hata Düzeltmeleri
- Windows ve Mac kullanıcıları için yükleme ekranlarında fare imlecini gizleyen bir sorun giderildi.
- Depar açılırken/kapatılırken ve silahla nişan alırken oluşan ve becerilerde hatalara sebep olan birkaç gecikme durumu düzeltildi.
- Tüm oyun kumandası dizilimi ekranlarındaki metinlerin tutarsızlıkları giderildi.
- Maçta geçen süre metninin grup üyeleri için düzgün şekilde güncellenmemesi sorunu giderildi.
BATTLE ROYALE
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Destansı ve Efsanevi Seri Taarruz Tüfekleri eklendi.
- Yer Ganimetleri, Hazine Sandıkları ve Satış Otomatlarında bulunabilir.
- 32 / 33 hasar verir (Destansı / Efsanevi)
- Orta Boy Cephane kullanır.
- Diğer Taarruz Tüfekleri’yle aynı hasar azalması menzillerine sahiptir.
- Yeni bir toplanan eşya eklendi: Elma
- Bir Elma yemek 5 can verecek (en fazla 100 cana kadar).
- Haritanın farklı yerlerindeki ağaçların çevresinde, seyrek olarak bulunabilirler.
- Savuran Bomba düşme ihtimali %5 arttı.
- Susturuculu Hafif Makineli Tüfek
- Hasar 3 arttırıldı.
- Yaygın versiyonu artık 20 (17’ydi).
- Sıradışı versiyonu artık 21 (18’di).
- Nadir versiyonu artık 22 (19’du).
- İsabet Yüzdesi sıfırlanma hızı %25 arttırıldı.
- Böylece sürekli ateş eden oyuncular daha hızlı toparlanacak.
- Hasar azalması menzili arttırıldı.
- Hasar azalması 28 metreden başlayacak (24 metreydi).
- 47,5 metrede hasar %85’e düşecek (35 metrede %80’di).
- 70 metrede hasar %75’e düşecek (50 metrede %65’ti).
- 250 metrede hasar %65’e düşecek.
- Hasar 3 arttırıldı.
- Hasar Veren Tuzak
- Hasar 125’ten 75’e düşürüldü.
- Yeniden Kurulma Süresi 6 saniyeden 5 saniyeye indirildi.
- Uzaktan Kumandalı Patlayıcılar
- Patlama merkezinden görünüp görünmemesine bakılmaksızın, artık menzilindeki tüm yapılara zarar verecek.
- Hasar yarıçapı ve fırlatma menzili arttırıldı.
- Peş peşe patlamaların arasındaki gecikme 0,25 saniyeden 0,175 saniyeye düşürüldü.
- Bir yükü patlatmadan veya başka bir yük fırlatmadan önceki gecikme 0,75 saniyeden 0,15 saniyeye düşürüldü.
- El bombasına geçmek ve el bombasını atmak için nişan almak arasındaki gecikme kaldırıldı.
Hata Düzeltmeleri
- Uzaktan Kumandalı Patlayıcıların Derbeder Delik’teki meteoru yok edebilmesi durumu düzeltildi.
- Taarruz Tüfekleri artık her atışta birden fazla mermi kovanı atıyormuş gibi görünmeyecek.
- Trambolinlerin aynı anda birden fazla oyuncu tarafından kullanılmasına engel olan bir sorun giderildi.
OYNANIŞ
- PC ve konsollarda yerden alınan eşyalar için “Otomatik Al” seçeneği eklendi.
- Bu özellik üzerinden geçilen Silahların ve Tek Kullanımlık Eşyaların (çanta yuvaları boş olduğu sürece) otomatik olarak alınmasını sağlayacak. Alınan eşyalar boş olan ilk çanta yuvasına yerleştirilecekler.
- Bu seçenek Ayarlar menüsünden etkinleştirilebilir.
Hata Düzeltmeleri
- Turbo İnşa modunun bir tuş basılı durumdayken bir başka tuşa basıldığında durması sorunu giderildi.
- Oyuncuların bir tek kullanımlık eşya kullanma animasyonunu iptal ettikten sonra, silah kuşanma süresini atlayabilmelerine izin veren bir sorun giderildi.
- Oyuncular artık Derbeder Delik’teki araştırma tesisindeki havalandırmalardan çömelerek geçemeyecekler.
- Kapı açılma yönü tahmin sisteminin takılmasına sebep olan ve bir oyuncunun kapı açmasına tamamen engel olan bir sorun giderildi.
- Lobide seçilen kozmetik içeriklerin yanlış görüntülenmesine sebep olan bir sorun giderildi.
- Ballı Bölge yakınlarında, zemindeki bir delik kapatıldı.
- Açılmış sandıkların açılmamış gibi görünmesine sebep olan bir sorun giderildi.
- Ganimet Gölü’nün suyla kaplı bir bölümünde oyuncuların tam hızla koşmasına müsaade eden bir sorun giderildi.
PERFORMANS
- Genel sunucu performansı iyileştirildi.
- Sunucunun işlem hızı saniyede 20 güncellemeden 30 güncellemeye arttırıldı.
- Bu hareket ve ateş etme işlemlerinin daha duyarlı olmasına olanak tanırken, tüm oyuncular için geçerli ping değerlerini düşürüyor.
- Ağ bant genişliği küçük bir oranda arttırıldı.
- Cisim yükleme hızı 2 kat arttırıldı, böylece yapılar ve karakterler daha hızlı yüklenecek ve takılmalar azalacak.
- Belirli kozmetik içeriklerle bir oyunda yaşanan ilk karşılaşma sırasında olan büyük takılmalar giderildi.
- Hafifleten Taşlar kullanılırken saniyede görülen kare hızı, parçacık efektleri optimize edilerek geliştirildi.
- Uzaktaki oyuncuların, bağlantılarının kötüleşmesi veya sunucuda bir takılma olması sonucunda normalden çok daha yükseğe zıplıyor gibi görünmesi durumu düzeltildi.
SES
- Yukarıdan ve aşağıdan gelen ayak sesleri arasındaki farkın daha net anlaşılabilmesi için, yüzey tipine bağlı olarak, yukarıdan gelen ayak seslerine fazladan bir katman daha ekledik.
- Ahşap zeminler gıcırtı, taş zeminler hışırtı ve çakıl sesleri, metal yüzeyler tıkırtı çıkaracak.
- Kaynak toplanırken zayıf noktaların ortaya çıkış sesi kısıldı.
- Diğer patlamaların sesiyle örtüşmesi için, Bomba Atar patlamalarının sesi arttırıldı.
- Bir planör kullanırken, yere inmeden önce rüzgâr sesinin git gide azalması durumu biraz daha iyileştirildi.
Hata Düzeltmeleri
- Avlama durumunda sesin kesilmesine sebep olan bir sorun giderildi.
- İzlenen oyuncunun ayak seslerinin, zıplama ve yere inme seslerinin, özellikle de oyuncular bir dürbünden bakarlarken, sağdan veya soldan geliyormuş gibi gelmesi durumu düzeltildi.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Lobide bir ifade kullanmak artık sadece sağ analog çubuğa basarak tetiklenebilir.
- Lobide, ekranın alt kısmına bir ifade düğmesi kondu.
- Nvidia Shadowplay Highlights varsayılan olarak kapalı olacak (sadece PC’de).
Hata Düzeltmeleri
- Oyunu izlerken harita girişlerinin çalışmasına mani olan hata düzeltildi.
- Haritadaki takım arkadaşı işaretlerinin maç esnasında görüntülenmemesi durumu düzeltildi.
- Bir Hafifleten Taş tüketilirken tüketme süresinin görüntülenmesine engel olan hata düzeltildi.
- Tuzak yerleştirme arayüzünün tuzak yerleşimine izin vermeyen zeminlerde de gösterilmesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Bir oyuncuyu izlerken, mini harita okunun düzgün görüntülenmemesi sorunu giderildi.
ÇİZİM VE ANİMASYON
Hata Düzeltmeleri
- Spreylerin hareket eden objeleri (oyuncular tarafından kullanılan çalılar, futbol topları vs.) etkilemesine izin veren bir sorun giderildi.
- Savaş Köpeği’nin pantolonunun koşarken zırhın içinden geçmesi durumu düzeltildi.
TEKRAR SİSTEMİ
Hata Düzeltmeleri
- Avlamaların Tekrar tarayıcısında gösterilmemesi sorunu düzeltildi.
MOBİL
- Gösterge Paneli özelleştirme seçenekleri eklendi.
- Bu özellik daha v1.0 aşamasında, yani geliştirmeye devam edeceğiz.
- Aynı anda gösterilebilecek sprey sayısını sınırlandıran bir seçenek eklendi.
DÜNYAYI KURTAR!
GÖREVLER VE SİSTEMLER
- Avantaj Düzenleyicisi eklendi
- Avantaj Düzenleyicisi’ne erişmek için, eşya yükseltme ekranına tıklayın ve Yükselt > Avantajları Değiştir kısmına tıklayın.
- Bu sistem Kalaslıevler Fırtına Kalkanı Savunması 2 tamamlandıktan sonra kullanılabilir.
- Tamamlandığında, oyuncular Avantaj Düzenleyicisi için bir eğitim kısmı ve eğitim kısmını tamamlamaya yetecek kadar kaynağı açarlar.
- Kalaslıevler Fırtına Kalkanı Savunması 2’yi zaten tamamlamış olan oyuncular için bu görevler açık, kaynaklar kullanılabilir olacak.
- Avantaj Düzenleyicisi’ni kullanarak, oyuncular kendi şema avantajlarını seçebilir veya güçlerini yükseltebilir.
- Bir yuvaya gelecek avantajı, o yuvaya gelebilecek avantajlar arasından seçebileceksiniz, yani rastgele seçimler yapmaya gerek kalmayacak!
- Avantajlar için yeni gelen iki güç aşamasıyla, şemalar daha önce hiç olmadıkları kadar güçlü hale gelebilecekler!
- v4.2 öncesinde alınan Şemalar’ın (Eski şemalar) avantajlarının düzenlenebilmesi için önce bir dönüşüm sürecinden geçirilmeleri gerekecek.
- Avantaj Düzenleyicisi yepyeni kaynaklar kullanacak!
- DEĞİŞTİRİCİ (avantajları hem değiştirmek hem yükseltmek için kullanılacak)
- YÜKSELTİCİ (avantajları yükseltmek için kullanılacak)
- ALEVLENDİRİCİ (elementi ateşe çevirecek)
- ÇARPTIRICI (elementi doğaya çevirecek)
- BUZLANDIRICI (elementi suya çevirecek)
- Avantaj kaynakları Etkinlik Mağazası’ndan alınabilecek (17 Mayıs Perşembe günü 03:00’te alınabilir).
- Avantaj Düzenleyicisi’ne erişmek için, eşya yükseltme ekranına tıklayın ve Yükselt > Avantajları Değiştir kısmına tıklayın.
- Silah ve Tuzak Şema Nadirliği’ni yükseltme becerisi eklendi.
- Kahraman Nadirliği Yükseltmesi’yle aynı şekilde yapılacak.
- Nadirliklerinin yükseltilebilmesi için, eski şemaların öncelikle Avantaj Düzenleyicisi’nde dönüştürülmesi gerekecek.
- Silahlar ve tuzaklar için 2 Yıldızlı Yetenek Ağacı Noktası Geliştirmeleri alındığında açılır
- Görev Ödülleri ve Mini-Boss Görev Uyarıları Kalaslıevler’in erken bölümlerinden başlamak üzere, bazen ikincil ödül olarak DEĞİŞTİRİCİ ve YÜKSELTİCİ verebilecek şekilde güncellendi. Bunun sonucunda:
- Üretim Malzemeleri (Cevherler, Zımbırtılar vs.) daha sonraki bölgelerde çok daha az sıklıkta düşecek.
- TP ve Geliştirme Malzemeleri (Yağmur Damlaları, Şişelenmiş Yıldırım vs.) biraz daha az sıklıkta düşecek.
- Element Fırtına Görev Uyarıları artık oyunda.
- Bu bölgelerdeki tüm element suratsızları, bölgenin elementinden olacak.
- Her bir bölge kendi elementine göre, Element Avantaj kaynakları verecek: ALEVLENDİRİCİ, ÇARPTIRICI ve BUZLANDIRICI.
- Bu kaynaklar DEĞİŞTİRİCİ’yle birlikte, silah şemalarındaki element avantajlarını değiştirmek için kullanılabilecek.
- Kota: Her birinden 2
- Avantaj kaynakları veren Tekrarlanabilir Amaçlar da artık oyunda.
- Zulaları Aç Amacı ödül olarak DEĞİŞTİRİCİ kaynağı verecek.
- Sis Canavarlarını Katlet Amacı ödül olarak DEĞİŞTİRİCİ kaynağı verecek.
- Ateş, Doğa ve Su Suratsızlarını Katlet Amaçları ödül olarak kendi elementlerinin Avantaj kaynağını verecek.
- NOT: Element Suratsızları Kalaslıevler ve daha yüksek bölgelerde bulunur.
- Bir Krom İzbandutu Katlet Amacı DEĞİŞTİRİCİ kaynağı verecek.
- Sığınağı Onar baskını
- Baskın çatışmalarını süreli savaşlar olmaktan çıkararak biraz daha kısalttık.
- Oyuncuların artık her baskında belirli bir sayıda düşman avlaması gerekecek.
- Son karşılaşma hala süreli olacak.
- Düşmanların sayısı ilk üç baskının her birinde 10 tane artacak, sonra üçüncü baskının değerlerinden devam edecek.
- Mini Lama ödülleri artık Fırtına Kalkanı Savunmaları için ölçeklenecek.
- Önceden, oyuncular görevdeki performanslarına bağlı olarak belirli bir sayıda Mini Lama (1-4 tane) kazanıyordu, çünkü zorluk hesaba katılmıyordu.
- Mini Lamalar için yeni dağılımlar şu şekilde olacak:
- Taşlıorman: 1 ila 4
- Kalaslıevler: 2 ila 5
- Tekinli Vadi: 3 ila 6
- Dikiz Tepeler: 4 ila 7
- Görev Puanlama Güncellemesi:
- Bir görevi yaparken Yapı Tavsiyelerine uymak artık en yüksek puanı ve ödülleri almak için gerekmeyecek.
- Yapı Tavsiyeleri puanıyla, Görev Zafer Rozeti ödülleri değiştirildi.
- Kritik Vuruş Puanı:
- Kritik Vuruş Puanı oyundaki Kritik Vuruş İhtimali’nin değerlendirilmesi için kullanılacak olan yeni yöntem.
- Daha önce Kritik Vuruş İhtimali veren tüm avantajlar artık Kritik Vuruş Puanı verecek.
- Yeni sistem tüm Kritik Vuruş Puanlarınızı toplayacak.
- Puanlar sonra Kritik Vuruş İhtimali’ne dönüştürülecek.
- Bu Kritik Vuruş İhtimali sonra silahınızın taban Kritik Vuruş İhtimali değerine eklenecek.
- Kritik Vuruş Puanı değişklikleri sadece yeni edilinen Şemalar veya Düzenleyici sayesinde dönüştürülen Şemaları etkileyecek.
- Tüm Kahramanlar ve Savunmacılar, Kritik Vuruş Puanı sistemini kullanacak şekilde değiştirildi.
- Bu değişikliklerin bir parçası olarak, tüm menzilli silahların taban Kritik Vuruş İhtimali %5 arttırıldı.
Hata Düzeltmeleri
- Belirli görevlerin ödül vermemesine sebep olan bir sorun giderildi.
- Oyuncuların ödüllerini alamamasına sebep olan bir sorun giderildi; ödüllerini şimdi alacaklar.
KAHRAMANLAR
- Şu Kahraman Avantajları, yeni Kritik Vuruş Puanı sistemine uyacak şekilde değiştirildi (bu yeni değerler eski Kritik Vuruş İhtimali avantajlarıyla aşağı yukarı aynı değerlerde):
- Kartal Gözlü
- Tabancaların kritik vuruş puanını 18 arttırır.
- Balyoz Kritik Vuruş İhtimali
- Ezici yakın dövüş silahlarının kritik vuruş puanını 18 arttırır.
- Balyoz kritik vuruş ihtimali destek avantajları
- Ezici yakın dövüş silahlarının kritik vuruş puanını 8 / 13 / 18 arttırır.
- Anatomi Dersleri
- Kesici yakın dövüş silahlarının kritik vuruş puanını 18 arttırır.
- Anatomi Dersleri destek avantajları
- Kılıç, balta ve tırpanların kritik vuruş puanını 8 / 13 / 18 arttırır.
- Ayarlanabilir Kelepçe
- Pompalı Tüfeklerin kritik vuruş puanını 8 / 13 /18 arttırır.
- Acı Yok
- Suikast artık kesici yakın dövüş silahlarıyla yapılan vuruşlar karşılığında her yük için 3 Kritik Vuruş Puanı bonus verir.
- Kartal Gözlü
- Savunmacılar
- Menzilli Kritik Vuruş İhtimali Özelliği
- Menzilli silahların kritik vuruş puanını 13 arttırır.
- Yakın Dövüş Kritik Vuruş İhtimali Avantajı
- Yakın dövüş silahlarının kritik vuruş puanını 13 arttırır.
- Menzilli Kritik Vuruş İhtimali Özelliği
- Ninja
- “Yıldız Yelpazesi” artık daha yakın menzillerde daha geniş bir alanı etkileyecek.
Hata Düzeltmeleri
- “Şaşmaz Atış” ipucunda “Kritik Vuruş İhtimali” şeklinde hatalı yazılan yer “Kritik Vuruş Hasarı” olarak düzeltildi.
- “Şok Dalgası”, “Şuriken”, “Hilâl Tekmesi” ve “Savaş Narası” silah değiştirilerek hızlıca iptal edildiklerinde artık Enerji harcamayacaklar.
- “Parça Tesirli El Bombası”nın bırakıldığında fırlatılmamasına sebep olan bir hata düzeltildi.
- “Ön Planlama” destek avantajının İnşaatçı alt sınıfı “Yıkımcı”da doğru uygulanmaması sorunu giderildi.
- İnşaatçı’nın tüm “MERKEZ” avantajlarının düzgün görünmemesine sebep olan bir ipucu hatası düzeltildi.
- İzci’nin tüm “Faz Kayması” avantajlarının düzgün görünmemesine sebep olan bir ipucu hatası düzeltildi.
- “Sağlam Makine” özelliğinin sadece sahibi olan İnşaatçı’yı değil, tüm müttefikleri etkileyebilmesine sebep olan bir sorun giderildi.
- Bir düşmana çok yakınken Faz Kayması kullanıldığında, “Faz Kayması”nın oyuncuyu istenmeyen konumlara götürmesi durumu düzeltildi.
- Hızlı ateş eden pompalı tüfeklerin “Şok Silahşoru” İzcileri gecikmeden dolayı işlevsiz hale getirmesine sebep olabilen bir takım sorunlar giderildi.
- Taktiksel avantajlar “Akıllı Olsun Herkes” ve “Misket Bombası”nın ipuçları, etkilerinin üst üste binmediğini ifade edecek şekilde düzeltildi.
- “Şuriken” fırlatıldığında, Muson adlı silahla çarpışmasına sebep olan bir sorun giderildi.
- “Bir Pat Bir Çat” yarıçap değeri artık diğer ipuçlarıyla tutarlı olacak şekilde düzeltildi.
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Dörtlü Fırlatıcı, Haftalık Etkinlik Mağazası’ndan alınabilir (17 Mayıs Perşembe günü saat 03.00’ten itibaren).
- Patladıktan sonra arkalarında ateş topları bırakan 4 yanıcı roket tutar.
- Birkaç yeni avantaj eklendi. Bunlar eski şemalarda (yani v4.2 öncesinde edinilen şemalarda) bulunamaz.
- Yapı İyileştirmesi (sadece Tuzaklar)
- Bağlı yapıyı her 10 saniyede bir azami canının %x kadarı iyileştirir.
- Etki Süresi (sadece Tuzaklar)
- Tuzağın uyguladığı tüm etkilerin süresini uzatır.
- Bu aynı zamanda yeni şemalardaki “+x sersemletme süresi” özelliğinin de yerini alacak.
- Yapı Canı Artışı (sadece Tuzaklar)
- Bağlı yapının azami canını %x arttırır.
- Saldırı Hızı (sadece Yakın Dövüş)
- Yakın dövüş saldırılarının saldırı hızını %x arttırır.
- Hasar Dayanıklılığı (sadece Yakın Dövüş)
- Silah kuşanıldığı sürece %x hasar dayanıklılığı verir.
- Can Çalma (sadece Yakın Dövüş)
- Oyuncuyu verdiği hasarın %x kadarı iyileştirir.
- Hareket Hızı (sadece Yakın Dövüş)
- Silah kuşanıldığı sürece hareket hızını %x arttırır.
- Sis Canavarlarına ve Bosslara Hasar
- Sis Canavarlarına ve Bosslara verilen hasarı %x arttırır.
- Yeni element türü: Fiziksel
- Elementsiz hasar verir ancak taban hasarı çok yüksektir.
- Yapı İyileştirmesi (sadece Tuzaklar)
- Kurucunun İsyanı için özel bir avantaj eklendi
- Sadece Avantaj Düzenleyicisi’nde eski şema dönüştürüldükten sonra kullanılabilir.
- Diğer şemalar için geçerli değildir.
- Kurşunlar yakındaki bir düşmana seker ve ilk hedefe verilen hasarın %100’ünü verir.
- Kurucunun Alevli Masamunesi için özel bir avantaj eklendi
- Sadece Avantaj Düzenleyicisi’nde eski şema dönüştürüldükten sonra kullanılabilir.
- Diğer şemalar için geçerli değildir.
- Her 6. başarılı saldırı bir patlamaya sebep olur, ufak bir alana hasar verir.
- Kurucunun Alevli Masamunesi artık enerji hasarı vermeyecek (sadece ateş hasarı verecek).
- Uzaktan Kumandalı Patlayıcılar, Savuran Bombalar ve Pompalı Bombalar artık çantada yer kaplamayacak. Bu silahların tanımları, görev dışına çıkarılamayacaklarını yansıtacak şekilde güncellendi.
- Kritik Vuruş İhtimali Şema avantajları 10 / 15 / 20 / 25 / 30 Kritik Vuruş Puanı verecek.
- Eski şemalar hâlâ eski Kritik Vuruş İhtimali değerlerini kullanacak
- Kafadan vuruş hasarı avantajları artık eklenmeyecek, çarpılacak.
- Silah Yaralama mekanikleri de değişti:
- Yaralama etkisi artık elemente göre üst üste binerek artabilecek (Fiziksel / Enerji / Doğa / Ateş / Su).
- Yaralama etkileri artık silah türü başına üst üste binmeyecek (Yakın Dövüş ve Menzilli).
- (Örnek) Düşmanlar oyuncu ve element başına en fazla 1 silah yaralanması etkisine sahip olabilecekler.
- Yaralama etkisi, orijinal yaralama süresi dolmadan tekrar uygulanırsa, süresi sıfırlanacak.
Hata Düzeltmeleri
- Ejderha Gazabı fırlatıcısının etki alanı hasarının çevreye zarar vermemesi durumu düzeltildi.
- Hızlandıran Kare’nin önizlemesinin yanlış boyutta olmasına sebep olan bir hata giderildi.
- Buz Zemin Tuzağı ve Izgara Zemin Tuzağı önizlemelerinin yanlış konumlarda görünmesine sebep olan bir sorun giderildi.
OYNANIŞ
- Kişiye özgü eşyalara yapılan değişiklikler:
- Tüm kişiye özgü eşyalar artık yalnızca alımı yapan oyuncuya görünür olacak. Bu ikincil görevlerden ödül olarak alınan hediyeleri de kapsıyor.
- Kişiye özgü eşyaların isimlikleri kaldırıldı.
- Düşmanların düşürdükleri ganimetlerin bazıları kişiye özgü olacak. Bunlara aşamalı üretim malzemeleri, nadir üretim malzemeleri ve Cevherler de dahil olacak.
- İşlevsel Tuzaklar (Zıplatan Kareler, Hızlandıran Kareler, İyileştiren Kareler) artık yerleştirildikleri anda, yapı inşası bitmese dahi kurulacaklar.
Hata Düzeltmeleri
- Fısıltı .45 artık bir duvarın yakınında dururken, kısa menzilli atışları bloke etmeyecek.
- Neon Tabanca artık üretildiğinde doğru malzemeleri tüketecek.
- Fırlatılan cisimlerin MaviKor Sifonlarının içinden geçmesi sorunu giderildi.
KULLANICI ARAYÜZÜ
Hata Düzeltmeleri
- Görevden sonra açılan ödüller için (sandık, hediye, kutu vs.) oyunun yanlış görsel göstermesine sebep olan bir görsel hata düzeltildi.
- Satın alınabilecek bir etkinlik eşyası yokken Etkinlik Mağazası’nın açılamaması sorunu giderildi.
- Fırtına Kalkanı Arayüz menüsündeki onay kutusunu gizleyen oyun kumandası giriş sembolü gizlendi.
- Fırtına Kalkanı Arayüz menüsündeki kalkanı genişlet seçeneğinin oyun kumandasıyla kullanılamaz hale gelmesine sebep olan hata düzeltildi.
- Bir eşya geliştirildikten sonra oyuncuların Şemalar ekranına geri dönmesi sorunu giderildi.
- Koleksiyon Kitabı’nda oyun kumandasıyla girişler düzeltildi.
- Konsolda, İncele menüsündeki Seviye Yükselt düğmesinin geçici olarak çalışmaz hale gelmesi durumu düzeltildi.
- Bazı bitkiler hasar aldıklarında görünmeyen can göstergeleri düzeltildi.
DÜŞMANLAR
Hata Düzeltmeleri
- Kalkancı’nın kalkanını tuttuğu düşmanın etrafında kendini yeniden konumlandırırken yaşadığı sorunlar giderildi.
- Gişe Rekortmeni İzbandut’un bazı görevlerde iki kez görünmesi durumu düzeltildi.
- Eli Ağırların hava saldırısı artık duvarların arkasındaki oyunculara zarar vermeyecek.
- Yapı Bloke Edici Mini-Boss düzenleyicisinin yapıları bloke etmemesi durumu düzeltildi.
ÇİZİM VE ANİMASYON
- Kalkancı’nın modeli, animasyonları ve efektleri yenilendi.
- Uçan Taret’in görsel efektleri güncellendi.
SES
- Kalkancı seslendirmeleri ve ses efektlerinde güncellemeler oldu.
- Otomatik silahların ateş sesleri, atış hızı değiştiğinde değişecek şekilde ayarlandı.
- Yıldırım Hızıyla görevinin sesleri geliştirildi.
Fortnite v4.2 için daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.