A Way Out yaklaşık 3.5 milyon kopya sattı

A Way Out yaklaşık 3.5 milyon kopya sattı
Hazelight Studios'un kooperatif aksiyon macera oyunu A Way Out, Electronic Arts'ın bağımsız oyunları finanse eden EA Originals programının bir parçası olarak doğdu. EA, her ne kadar A Way Out'a şüpheyle yaklaşsa da, oyun şimdiye...

Hazelight Studios'un kooperatif aksiyon macera oyunu A Way Out, Electronic Arts'ın bağımsız oyunları finanse eden EA Originals programının bir parçası olarak doğdu. EA, her ne kadar A Way Out'a şüpheyle yaklaşsa da, oyun şimdiye kadar yaklaşık 3.5 milyon kopya satarak önemli bir başarı elde etti.

Hazelight'ın kurucusu ve oyunun Josef Fares, satılan 3,5 milyon kopyanın 30-35 geliştiriciden oluşan küçük bir ekip için büyük bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Fares, her zaman fikirlerinin ve tutkularının arkasında durduğunu ve insanların gerçekten inandıkları şeyleri sadece susup hayata geçirmeleri gerektiğini söyledi. Haksız da sayılmaz. A Way Out piyasaya sürüldükten sonra bile, hiçbir stüdyo aynı türden bir oyun yapamadı.

Fares, IGN'e verdiği röportajda, "Bir şeye inandığımda beni hiçbir şey durduramaz. Açıkçası kimse A Way Out'a inanmıyordu. EA bile satacağını düşünmemişti ama yine de bana inanıyorlardı. Umursamadım. 'Bu olacak' dedim. Şimdi neredeyse 3.5 milyon kopya sattık. Biliyor musunuz? Bu rakamlar, 30-35 kişilik küçük bir ekip için delilik. Oyunun 3,5 milyon adet satması, neredeyse 7 milyon insanın bu oyunu oynadığı anlamına geliyor. Bu çılgınlık." şeklinde konuştu.

'A Way Out tarzı bir oyun yapmaya kimse cesaret edemedi'

A Way Out

Josef Fares, sektörde A Way Out tarzında bir oyun denemek isteyenlerin olduğuna inandığını, ancak cesaret edemediklerini de belirtti. Fares'e göre o türde bir oyun yapmak isteyenler EA gibi tereddüt ediyordu. Hazelight şu anda bir sonraki oyunu It Takes Two üzerinde çalışıyor. Kooperatif aksiyon macera oyunu 26 Mart'ta PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S ve PC için piyasaya sürülecek. EA, stüdyonun yeni oyununun da yayıncılık görevini üstlenecek.

Electronic Arts, EA Originals oluşumunu küçük ve bağımsız geliştiricilerin fikirlerine destek vermek amacıyla 2016 yılında kurdu. Şirketin Geliştirme ve Büyüme Genel Müdür Yardımcısı Matt Bilbey, geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamada, yayıncının bu alanda büyümeye devam edeceğini belirtmişti. A Way Out, bu noktada EA'i cesaretlendiren oyunların başında geliyor.